기타보고서

내용
A study was conducted with the purpose of contribution to the improvement of revitalization level of traditional markets The study can be summarized as follows
First the criteria and method of classification of types for traditional markets at regional small and medium cities were suggested that cluster analysis and the analysis on constituents Through this phased analysis method more generalized criteria of type classification were suggested
Second Traditional markets of regional small and medium cities through hased analysis were classified into 3 types block centered type street centered type and square centered type and 6 kinds of detailed types through the analysis of constituents
Third Traditional markets showed various shapes by types and their decline phenomenon or problems are different a plan for revitalization is also different Therefore the differentiated plan for revitalization for each type must be established
As a result for revitalization of traditional markets at regional small and medium cities it could be known that the classification of types for traditional markets needs to be conducted and differential application is required for revitalization factors
전통시장은 상행위를 위한 장소로 대부분 지역 내 중심 시가지 인근에 집단화된 시설과 공간을 보유하고 있으며 많은 사람들의 이용성을 담보하는 시설이라는 공통성을 지니고 있다 이로 인해 대부분의 사람들은 전통시장을 모두 전통시장이라는 틀 속에서 동일시하고 있다
그렇지만 전통시장에 대한 이러한 인식은 바뀌어야 한다
전통시장은 입지한 지역 특성에 따라 내부 시설공간의 구성형태형태 규모 폭 등 이용자 패턴 등에 따라 서로 다른 모습을 나타내며 이로 인해 발생되는 장단점 개선요구도 서로 다르다 즉 전통시장 활성화는 개별 전통시장의 다름에 기초한 특성화된 활성화 방안 모색이 필요하다
First the criteria and method of classification of types for traditional markets at regional small and medium cities were suggested that cluster analysis and the analysis on constituents Through this phased analysis method more generalized criteria of type classification were suggested
Second Traditional markets of regional small and medium cities through hased analysis were classified into 3 types block centered type street centered type and square centered type and 6 kinds of detailed types through the analysis of constituents
Third Traditional markets showed various shapes by types and their decline phenomenon or problems are different a plan for revitalization is also different Therefore the differentiated plan for revitalization for each type must be established
As a result for revitalization of traditional markets at regional small and medium cities it could be known that the classification of types for traditional markets needs to be conducted and differential application is required for revitalization factors
전통시장은 상행위를 위한 장소로 대부분 지역 내 중심 시가지 인근에 집단화된 시설과 공간을 보유하고 있으며 많은 사람들의 이용성을 담보하는 시설이라는 공통성을 지니고 있다 이로 인해 대부분의 사람들은 전통시장을 모두 전통시장이라는 틀 속에서 동일시하고 있다
그렇지만 전통시장에 대한 이러한 인식은 바뀌어야 한다
전통시장은 입지한 지역 특성에 따라 내부 시설공간의 구성형태형태 규모 폭 등 이용자 패턴 등에 따라 서로 다른 모습을 나타내며 이로 인해 발생되는 장단점 개선요구도 서로 다르다 즉 전통시장 활성화는 개별 전통시장의 다름에 기초한 특성화된 활성화 방안 모색이 필요하다
목차
1 서론
2 지방중소도시 전통시장 개념 및 특성
3 지방중소도시 전통시장 유형분류
4 지방중소도시 전통시장 유형별 특성 분석
5 결론
참고문헌
2 지방중소도시 전통시장 개념 및 특성
3 지방중소도시 전통시장 유형분류
4 지방중소도시 전통시장 유형별 특성 분석
5 결론
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